fbpx

Hi, ik ben Emily! Een introverte, creatieve merken-bouwster, met een scherpe intuitie, sterk gevoel voor kleur en een grote liefde voor vrouwelijk ondernemerschap!

De wereld van spiritualiteit en commercie samenbrengen – dat is mijn doel! Want jouw bedrijf gaat pas lopen wanneer het ‘stroomt’ met jouw energie! Het huidige beeld van commercie is vaak dat het ‘vies’ is of ‘niet nodig want ik heb toch een goed product!’. En dat is zo zonde! Want daarmee laat je veel kansen liggen. Ik ben ook geen merkstrateeg en designer geworden om mensen shit te laten verkopen die anderen niet nodig hebben. Ik zie juist de kracht van strategie en branding in het helder maken van jouw waarde als intuitieve onderneemster – de waarde van jouw unieke product waarmee je de wereld een stukje lichter wilt maken. Want laten we eerlijk zijn, ja het gaat om de inhoud, maar als het plaatje niet klopt – lopen we er toch straal voorbij! En dat is zonde, want je wil zoveel mogelijk klanten bereiken met jouw prachtige product/dienst! 

Spiritualiteit wordt vaak gezien als iets zweverigs of ‘geiten-wollen-sokken’ – terwijl ik juist veel spirituele vrouwen (waaronder mezelf) ken die stevig met beide voeten op de aarde staan. Het draait voor mij vooral op het vertrouwen in je intuitie in plaats van alles te rationaliseren. Juist die intuitie is een superpower in ondernemen! 

Ik wil het gevoel terughalen in branding en commercieel denken integreren in intuitief ondernemen. Want zonder strategie geen gerichte actie, maar zonder intuitie en gevoel geen betekenis aan die actie. Ik wil niet iets maken omdat je weet dat het gaat verkopen – nee ik zet een merk neer dat uit de tenen van de ondernemer erachter komt! Dat goed voelt en daarmee vanzelf de juiste klanten aantrekt. 

Liefs,

Al jong zat het er in!

… sfeer vatten in mooie beelden. Creatief met wat er voor handen was in de tijdschriften van mijn moeder spendeerde ik zondagen lang met knippen, sorteren, samenvoegen, plakken en kleuren. De beelden uit de magazines combineerde ik tot pagina vullend materiaal – waarna ik de witruimte opvulde met mijn tekenkunsten. Foto’s afmaken, patronen overnemen of bloemen natekenen. – heerlijk! Een eigen sfeer op elke pagina, vaak met verrassende combinaties die voor mij heel logisch waren. Op iedere pagina wist ik een nieuwe, eigen energie te vatten. Compleet de tijd vergeten in mijn eigen ‘bubbel’ van kleuren, vormen en sfeer.

En wat nu de grap is – of eigenlijk is het bloedserieus – is dat ik van mijn passie als kind mijn werk heb gemaakt. Dit keer niet met tijdschriften, maar met fantastische vrouwelijke ondernemers, waarvan ik hun energie mag vatten in een uniek en eigen merk.

Want uiteindelijke zijn merken niet meer, en zeker niet minder, dan ENERGIE! Kleur, vorm, creëren emotie en maken dingen los! Hoe heerlijk als dat precies de juiste energie is waarmee jij jouw klanten kan raken? En wat een fantastisch ‘werk’ dat ik daarmee mag helpen!

dare to stand out!

Hoe saai zou de wereld worden als we allemaal maar opgaan in de grijze massa? Bang om eruit te springen en veilig in een ‘hokje’ blijven zitten. F*ck de hokjes! Hou je niet in en pas je al helemaal niet aan omdat anderen iets niet ‘normaal’ vinden.

Je zult de leuke mensen aantrekken als je volledig jezelf durft te zijn! Want het zijn juist de gekke dingen, de rafelrandjes, de contrasten, waarmee we anderen inspireren om ook zichzelf te laten zien!

Over Emily

Master Strategic Product Design (Ir/MSc)
TU Delft

Part-time docent TU Delft
Faculteit Industrieel Ontwerpen

Co-founder Faker Agency
2016

Co-founder Choc Pop-up
2014

Mijn passie voor strategie en merken - en ondernemen - begon tijdens mijn studie Industrial Design Engineering aan de Technische Universiteit Delft. Naast m'n studie zette ik samen met een studiegenote een chocolade pop-up store op. In 2 weken ontwikkelden we het complete concept, van branding, verpakking, interieur en businessmodel. De winkel was 3 maanden open - en nog succesvoller dan we hadden gehoopt! Mijn ondernemers spirit was aangewakkerd!

Ik studeerde af aan de TU voor de master opleiding Strategic Product Design, met een specialisatie in Branding & Retail Design. Daarna werkte ik als merkstrateeg bij een branding bureau in Amsterdam, waar ik veel toffe projecten voor start-ups en grotere bedrijven mocht doen. Toch bleef de ondernemersdrang kriebelen.

Ik startte Faker Agency, samen met een grafisch ontwerper. Als strategisch design agency creëerden we voor veel fantastische klanten de merkstrategie & branding. Ondanks dat we succesvol draaiden, ontdekte ik dat mijn hart niet lag bij Faker.

Sinds drie jaar werk ik onder mijn eigen naam en help ik vrouwelijke ondernemers een business & merk te creëren waarmee ze hun hart kunnen volgen.

Daarnaast geef ik sinds 3 jaar part-time les op de faculteit Industrial Design Engineering aan de TU Delft. Wat ook meg leuk is! De studenten blijven me iedere keer verrassen en inspireren!

Let's chat! 💫
1
💬 stuur me een berichtje
Heb je een vraag of wil je graag meer weten over een traject? Stuur me een berichtje! 🧡✨
Powered by